S.S.BODRUM BAĞLA İŞLETME KOOPERATİFİ ’nin 2019 yılı Olağan Genel Kurul toplantısı yapılmak üzere 13 / 09 / 2020 tarihinde saat 10:00‘de S.S. Bodrum Bağla İşletme Koop. Akyarlar Mah. Aspat Sok No:2 Bodrum / MUĞLA adresinde, Ticaret Bakanlığı Temsilcileri Zafer KULAÇ ve İbrahim OCAK ’ın gözetiminde toplanıldı. Toplantı mahallinin pandemi şartlarına uygun olmadığı yönetim kurulu tarafından beyan edilerek toplantı yerine görevli bırakılmış yeni toplantı yeri olan site içinde S.S.Bodrum Bağla İşletme Kooperatifi sosyal tesis gazinosuna yönlendirilmiş genel kurul toplantısı için ortaklar bu adreste toplanılmıştır.
Genel kurul toplantısına başlamadan önce yapılan incelemelerde;
Genel kurul toplantısına ait davet ilanlarının toplantı yer ve gündem gösterilerek yapıldığı, ortaklara gündemi içeren çağrı mektuplarının ortaklara gündemi içeren taahhütlü mektupların 13/08/2020 tarihinde 94 (doksandört) ortağa Bodrum PTT şubesinden taahhütlü olarak gönderildiği, 199 (yüzdoksandokuz) ortağa ise 07/08/2020 tarihinde imza karşılığı tebliğ edildiği tespit edilmiştir.
Yönetim kurulunca, 1163 sayılı Kooperatifler Kanununun 26 ncı maddesindeki niteliklere ve Ortaklar Kayıt Defterindeki kayıtlara uygunluğu beyan edilip onaylanarak hazırlanan ve ortakların incelemesine sunulan ortaklar listesinde kayıtlı 293 (İKİYÜZDOKSANÜÇ) ortaktan, 109 (yüzdokuz) ortağın asaleten 54 (ELLİDÖRT) vekaleten ortağın katılımı ile toplam 163 (yüzaltmışüç) ortağın toplantıda hazır bulunduğu, böylece toplantı için gerekli çoğunluğun mevcut olduğu anlaşılmıştır.
Toplantıya katılan Bakanlık Temsilcilerince genel kurula hitaben bilgi verildi. Pandemi ile ilgili gerekli uyarılar yapıldı.
Toplantı 11: 10 ‘de Taylan Kaya MANİOĞLU (Yön. Kur. Bşk. üyesi) tarafından açıldı.
GÜNDEM MADDELERİ
Madde 1. Açılış yoklama yapıldı. Toplantının yapılması için gerekli çoğunluğun olduğu tespit edilerek gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi. Atatürk ve Şehitlerimiz için saygı duruşunda bulunuldu, akabinde istiklal marşı okundu.
Madde 2. Divan Başkanlığına verilen yazılı önerge gereği (ek-1)Sn. Mehmet Ülküm, Katip Üyeliğe Vahit Ferhan Benli önerildi ve Ayşe Nuran Güngören. Başka öneri çıkmadığından adı geçen kişiler oybirliği ile divana seçildiler.
Madde 3. Divana Genel Kurul evraklarını imzalama yetkisi oybirliği ile verildi.
Madde 4. 2019 yıllarına ait Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu, Denetim Kurulu Raporu, gelir gider tablosu ve bilançosu ile kooperatif iktisadi işletmesinin gelir gider tablosu ve bilançosu okundu. Müzakereye geçilerek okunan raporlar görüşmeye açıldı. Söz alan Cem Kaya tarafından yönetim hakkında bilgilendirme yapıldı, kendisi gerek bireysel gerekse ekip olarak fedakarlıkla çalışma yapıldığını, kendisinin Coronovirus’e rağmen çalışmalara Ankara’da bakanlık nezdinde ve yönetim kurulunda yoğun çalışmalar çerçevesinde devam ettiği, yardım ve desteklerinden ötür Sn V. Ferhan Benli’ye teşekkür ederek bu işin bir ekip çalışması gerektirdiği ifa edildi. Turan Çakır: Denetlemenin çok iyi çalıştığını belirtti, Şaban Büçkün: Takım oyununun önemini ifa etti, Erol Zambak: Buranın A.Ş olarak işletme kooperatifi olduğunu ve ortakların menfaati dahilinde çalışması gerektiğini, sürekli yönetimde değişiklik yapıldığı, geçmişteki genel kurul kararlarını incelemeleri gerektiği ve bütçeleri buna göre yapmaları gerektiğini belirtti. Örnek olarak kıdem tazminatlarının çar-çur edildiğini ve site olmadığımız halde kooperatif olarak düşünmememiz gerektiğini belirtti. Demiray Erün Bey söz alarak, 20 yıldır burada yaşadığını, Sezai Satış Bey’e yaptığı çalışmalardan ötürü teşekkür etti. Nuri Rodoplu, 30 yıldır burada yaşadığını, ciddi anlamda bilgiye ihtiyaç olduğunu belirtti. Gelir Gider rakamlarının basitleştirilmesi gerektiğini, kıyı şeridindeki güvenlik bandının denizi kapsadığını belirtti. Teknesiz deniz olmaz dedi. Kameraların olmaması hırsızlık olaylarını arttırdı dedi. Üye yaka kartlarında isim yok dedi.
Sn Ertuğrul Özdemir yönetimde yedek üye olduğunu ve kendisine yönetime katılması hakkında davet gelmediğini ifade etti. Divan başkanı 2019 yılına ait bilanço ve gelir gider tablosu ile iktisadi işletmesinin gelir gider tablosu ve bilançosu oyladı, 2 (iki) red oyuna karşılık 161 kabul oyuyla – oy çokluğu ile – kabul edilmiştir. 2019 yılı yönetim kurulu ve denetim kurulu raporları oylandı, oylama 2 (iki) red oyuna karşılık 161 kabul oyuyla – oy çokluğu ile – kabul edildi.
Madde 5. 2019 yılına ait Denetim Kurulu Raporu gündemin 4. Maddesinde okunmuştur.
Madde 6. 2019 faaliyetinden dolayı Yönetim Kurulu üyeleri 2 red oyuna karşılık 158 kabul oyuyla, denetim kurulu ise 2 red oyuna karşılık 158 kabul oyuyla oy çokluğu ile ibra edildiler. Yönetim Kurulu kendi ibralarında oy kullanmadı. Şaban Büçkün söz alarak yönetim kurulunu ibra etmediğini ve muhalefet şerhi düştüğünü belirtti.
Madde 7. 2019 faaliyetinden dolayı Denetim Kurulu üyeleri 2 red oyuna karşılık 158 kabul oyuyla oy çokluğu ile ibra edildiler Denetim Kurulu Üyeleri kendi ibralarında oy kullanmadı.
Madde 8. Üye aidatları ve tahmini bütçegörüşme aşamasına geçildi. Yönetim kurulu başkanı Taylan Kaya Manioğlu tarafından bütçe rakamları okundu. M. Ertuğrul Özdemir ve 6 ortak imzalı emekliliği gelmiş personelin emekliliği gelenlerin emekli edilmeleri, tazminatlarının ödenmesi ile yeniden personel alınmasını içeren yazılı önerge Divan Başkanına verildi (Ek 2). Divan Başkanı bu konunun gündemde olmadığını ve daha önce bu konunun daha önce genel kurullarında görüşüldüğü belirtilerek önergeyi gündem dışı olduğunu belirterek gündeme almadı. Yapılan görüşmeler sonucunda ortak aidatlarının 325 TL olarak belirlenmesinin 52 (elliiki) red oyu aldığı için kabul edilmemiştir. Diğer öneri olan halen devam etekte olan bir sonraki Genel Kurul toplantısına kadar geçerli olmak üzere aylık net 275,00 – TL önerisi, 109 (yüz dokuz) kabul oyuyla – oy çokluğu ile – kabul edilmiştir. Ödemesini aksatan üyeler için yüzde beş (%5) 5 (yüzde beş) gecikme faizi olarak alınması Gelirler İdaresi Başkanlığının Genel Tebliğindeki Gecikme Zammı oranlarının uygulanmasına yapılan açık oylama sonucu oy birliğiyle kabul edildi. Tahmini bütçenin tamamı görüşüldü, fasıllar arası aktarım yetkisi yönetim kuruluna verilerek değişiklik şekli ile oy birliği ile kabul edildi.
Madde 9. Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu seçimlerine geçildi. Seçimlerin 2 iki yıl süreli olması oy birliği ile kabul edildi. Seçimlerin açık oylama ve blok liste halinde yapılmasına oy birliği ile yapılmasına oy birliği ile karar verildi. Divan Başkanlığı’na yönetim ve denetim kurulu üyeleri için birer liste verildi. (Ek-3.Ek-4) Başka aday olmadı. Divan Başkanı gelen iki listeyi oyladı. Yönetim ve Denetim kurulu için verilen listelerdeki isimler asil ve yedek üye olmak üzere iki yıl süre için oy birliği ile seçildiler.
Yönetim Kurulu Asıl üyelikler
Yönetim Kurulu Yedek Üyelikler
1.Muhammed Ertuğrul Özdemir
1- Cem Şükrü Kaya
2.Kristin Jaklin Kaya
2- Vahit Ferhan Benli
3-Özden Çıngı
3- Ali Müfit Akışık
Denetim kurulu Asıl Üyeler
Denetim kurulu yedek üyelikleri
1-Hasan Acar Oktay
1-Murat Morbel
2-Mustafa Acar
2- Sezayi Satış
3-Murat Morbel
3- Y. Yetkin Çiftçi
Yukarıda yazılı isimler iki yıl süre ile görev yapmak üzere oy birliği ile seçildiler. Seçimlere itiraz eden olmamıştır.
Madde 10.
Yeni yönetim ve denetim kurulunun huzur haklarının huzur haklarının tespitine geçildi. Yapılan görüşmeler sonucu huzur hakkı ve yollukların daha önceki genel kurulda görüşüldüğü gibi, aynı kalmasına oy birliği ile karar verildi.
Madde 11. Sahil gazino işletmesi için sözleşmesi için yeni bir ihale açılması konusunda hukuki işlemlerin tamamlanması akabinde yönetim kurulu kiralama/işletme konusunda yönetim kuruluna yetki oy birliği ile verildi.
Madde 12. Günübirlik dairelerimizden 3. Blok 2. Dairenin güçlendirilmesi için Yönetim Kuruluna yetki verilmesi oylamaya sunuldu ve oy birliği ile kabul edildi.
Madde 14. Sitemize fiber internet getirilmesi ile ilgili çalışma yapılması için Yönetim Kuruluna yetki verilmesi oylamaya sunuldu ve oy birliği ile kabul edildi.
Madde 15.Dilek ve Temenniler içinde Sn Mehmet Ülküm söz aldı. Müski ile görüşme yapılıp, su bağlantısı ve kanalizasyon alt yapı çalışmalarının projelendirilerek Muski ile görüşülmesi temennisinde bulundu. Başka da söz alan olmadı.
Madde 16. Gündemde görüşülecek konu kalmadığından yapılan genel kurula, toplantı çağrısına, imzalara itiraz eden olmadığından toplantı divan başkanı tarafından sonlandırıldı. Toplantı tutanağı toplantı mahallinde bilgisayar ortamında yerinde düzenlendi okunarak imzalandı. Bodrum / MUĞLA 13 / 09 / 2020 Saat: 15:00
Divan Başkanı Katip Üyeler Ticaret Bakanlığı Temsilcileri
Mehmet Ülküm Ayşe Nuran Güngören Zafer KULAÇ İbrahim OCAK
PANDEMİ NEDENİYLE YAPILACAK OLAN GENEL KURULDA UYULMASI GEREKEN HUSUSLARLA İLGİLİ YÖNETİMİN DUYURUSU .....
GENEL KURUL BİLGİLENDİRMESİ03.09.2020
13.09.2020 Tarihinde Yapılacak Genel Kurul Hakkında Bilgilendirmedir:
Sayın Üyelerimiz,
13.09.2020 tarihinde yapılacak genel kurulumuzda, pandemi nedeniyle alınacak önlemlerin, Muğla İl Ticaret Müdürlüğü tarafından aşağıdaki şekilde uygulanması gerekliliği tarafımıza iletilmiştir.
*Toplantı açık havada pandemi kurallarına uygun, tüm üyelerin fiziksel mesafeyi koruyacakları şekilde tanzim edilmiş alanda yapılacaktır.
*Maske takmak zorunludur.
*Toplantı, fazla kalabalığa mahal vermemek ve bulaşma riskini azaltmak amacıyla, yalnızca üyelerin katılımıyla yapılacaktır.
*Toplantı süresinin kısa tutulabilmesi amacıyla mümkün oldukça kısa soru ve cevap şeklinde, gündem dışı konuşmalara girilmemesine dikkat edilerek yapılacaktır.
*Toplantı saati 10:00 dur. Kayıt işlemi 9:00 da başlayıp 10:00 da sonlandırılacak ve hükümet komiserine teslim edilecektir. Üyelerimizin toplantının gecikmesine mahal vermeyecek şekilde hazır bulunmalarını önemle rica ediyoruz.
**************************************************************** SİTE YÖNETİMİ YAZ SEZONUNDA UYGULANACAK TEDBİRLER KONUSUNDA DUYURU YAYINLADI...
BAĞLA SİTESİ 2020
YAZ SEZONUNUNDA PANDEMİ NEDENİYLEUYGULANACAK TEDBİRLER.
Sitemiz yönetim kurulu 2020 yaz sezonunda corona pandemisi
nedeni ile ilgili olarak emsal sitelerde uygulanacağı ilan edilen bir
dizi tedbirin sitemiz koşullarına uygun olanlarını siz değerli komşularımızın
bilgilerine sunmak istiyoruz. Bu tedbirler azami seviyede salgının önlenmesi
amacıyla sizlerin çocuklarımızın ve saygın yaşlılarımızın hayatlarını korumak için
uygulanacaktır. Sitemizin yaş ortalamasını da düşünecek olursak bu önlemler
oldukça önem taşımaktadır.
Şimdiden üyelerimizin bu önlemlere uymak konusunda anlayış
ve özen göstereceklerine tüm kalbimizle inanıyoruz.
1- Bu sene sahilimizde şemsiyeler belediyelerin de
açıkladığı gibi 5.00 m açıklıkla yerleştirilecektir.
2- Sahilimizde şemsiye altlarına şezlong konulmayacaktır.Virüslerin
plastik yüzeylerde uzun süre tutunabildiği bilinmektedir ve bulaş riskinin büyük olduğu noktalardır. Ayrıca amaçlardan birisi
de deniz kenarında uzun süreli
güneşlenme ve zaman geçirmeyi en aza
indirmektir. Üyelerimiz kendi portatif koltuklarını getirebilirler ancak sahili
terk ederken şemsiye altlarında bu eşyalarını bırakmamaya özen
göstermelidirler. Bırakılan koltuklar görevlilerimiz tarafından toplanacaktır.
3-Soyunma
kabinlerimiz ve duşlarımızın girişlerine el steril aparatları
konulacaktır. Kabinlere ve duşlara girmeden önce bunları kullanmanızı ve uzun
süreli meşgul etmemenizi rica ediyoruz. Soyunma kabinleri ve duşlar hersabah ve öğlen olmak üzere 2.şer
kez dezenfekte edilecektir.
4-Üyelerimizin sahilde iskelede ve sallarda sosyal mesafeyi
korumalarını rica ediyoruz.
5-Plajlarda sigara içilmesi Bodrum Belediyesi
tarafından yasaklanmıştır.Ayrıca sahilde
Kabuklu yemiş yenmemesini rica ediyoruz.
6- Sahilimize sadece kullanılmış maskelerimizin atılması
için ayrı çöp kutuları konulacaktır. Bunların imhası belli prosedüre bağlı olduğundan diğer atıklarla
karıştırılmaması gereklidir. Bu konuya dikkat etmenizi rica ediyoruz
7-Bu sezon sahil gazinomuzun işletmesi
açılmayacaktır.Sahilimizde sadece kapalı meşrubat ve su satışı yapılacak bu
işletmeyi kooperatifimiz üslenecektir.
Sahile servis yapılmayacak üyelerimiz
ihtiyaçlarını satış noktasına gelerek karşılayacaklardır. Gazino alanına
masa ve sandalye tefrişi sosyal mesafe kurallarına göreyapılacaktır.
8-Sahile önceki senelerde yaptığımız minibüs seferleri bu sene yapılmayacaktır. Her ne kadar önlemler
yavaşlatılmışsa da pandemi riski henüz tam anlamıyla kalkmamıştır. Ayrıca 65
yaş kısıtlaması halen devam etmektedir.Bu nedenle minibüs içinde sosyal mesafe
şartlarının sağlanamayacağı kesindir.
9-Evlerini misafirlerine (kiracılarına )tahsis edecek
üyelerimizin bu bilgileri yönetimle paylaşmalarını rica ediyoruz. Bu aynı
zamanda jandarma komutanlığının da bizden istediği bilgidir.
10-İstanbul Ankara İzmir gibi büyük şehirlerimizden gelecek
komşularımızın siteye girişlerinden itibaren 14 günlük karantina sürecine
uymalarını sitemiz için önemle rica ediyoruz.
Sayın Bağla sitesi sakinlerimiz ve komşularımız.
Yukarda açıkladığımız tedbirler Bodrum da birçok sitede
uygulanan tedbirlerdir.Bunlara azami dikkat göstermemiz hepimizin yararınadır.
Aksi durumda sitede herhangi bir komşumuzda hastalık görülmesi halinde bulunduğu evin veya sokağın ve hatta
tüm sitenin karantinaya alınması durumu ile karşı karşıya kalabiliriz. Böyle
birşeyi yaşamamayı tüm kalbimizle istiyor sizlere sağlıklı ve mutlu bir yaz
sezonu geçirmenizi diliyoruz.
Hep birlikte bu zor süreci atlatıp daha güzel ve sağlıklı
günlerde görüşmek üzere…
Yönetim
Kurulumuzun göreve başladığı Kasım 2019 tarihinden itibaren bu güne kadarki
yapılan işler
hakkında
daha önce olduğu gibi sizleri tekrar bilgilendirme amacıyla faaliyetlerimiz
aşağıda paragraflar halinde
açıklanmıştır.
Öncelikle
yurdumuzda ve Dünya da başgösteren CoronaCovid 19 salgını nedeniyle tüm
Üyelerimize
geçmiş
olsun dileklerimizi sunuyor ve sağlıklı günler diliyoruz.
Corona
salgını nedeni ile 2020 yaz döneminin nasıl geçeceği hakkında bir belirsizlik
söz konusudur.
Devlet’imizin
vereceği kararlar ve Jandarma Komutanlığı’nın direktifleri doğrultusunda sahil
ile ilgili düzenlemeler
“Şezlong ve
Güneşlik Mesafeleri” hayata geçirilecektir. Ancak biz hazırlıklarımızı arka
planda yapmaktayız. İzinlerin çıkması durumunda sahil düzenlemelerini en hızlı
şekilde hizmete hazır hale getirme gayretinde olacağız.
1. RESMİ
KURUMLARLA OLAN İŞLER ve GELİŞMELER ;
A-
Sahilimize yapılacak olan ve onayı için uzunca süredir mücadele verdiğimiz imar
iskelesi ve platformunun tüm proje onayları
alınmış , en son Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ‘ndan projemizle ilgili onayda
alınmıştır. Bu onaylarıtakiben, Bodrum Milli Emlak Müdürlüğü’ne kiralama
işlemleri ile ilgili dilekçemiz verilmiş onayını müteakip Muğla MilliEmlak
Müdürlüğü’ne elden teslim edilmiştir. Kiralama işlemleri henüz yapılamamıştır.
Dosyamız ve bizimki ile birliktebirçok dosya ( yaklaşık 90 adet ) - Çevre ve Şehircilik
Bakanlığının Milli Emlak Müdürlüğü’ne yazdığı “dosyalar
içinherhangi bir işlem yapmayın, bekletin” uyarısı nedeniyle 1 aya yakındır beklemektedir. Bu beklemenın asıl
nedenine 20Şubat 2020 tarihli Kıyı Kanunu ‘ndaki değişiklikten ötürü ortaya
çıkan ikincil mevzuat çalışmaları ve pandemi nedeniyleortaya çıkan çalışma
şartlarındaki gecikmelerdir.
B- Aynı
şekilde diskotek burnuna yapılması düşünülen protokol iskelesi komisyon onayını
almış kiralama aşamasında iken yeni çıkan “Protokol
iskelelerinin 5X20 m yerine, 3x20 m olması ile ilgili” ( yine yukarıda belirtilen Kıyı Kanunu değişikliği ) nedeniyle benzer
aşamadaki tüm diğer projeler gibi , yine Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın
görüşünü beklemektedir.Yine yukarıda belirttiğimiz gibi ,bu idari işlerin çok
yavaş ilerlemesinin bir nedeni de resmi dairelerde coronavirus nedeniyle
yavaşlatılmış çalışma düzenidir.( Her dairede , örnek olarak Çevre ve
Şehircilik Bakanlığı’nda bir daire başkanı ve bir çalışan olmak üzere iki kişi
çalışmaktadır )
C- Muğla
Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan “1/5000
lik yeni imar planına göre 50+50 m” uygulaması
ile arazimiz içinde bulunan ve turizm imarlı 2 arsamızın büyük kayba uğraması
nedeni ile süresi içinde gerekli itirazımız yapılmış bulunmaktadır. Belediyenin
60 günlük süre içinde cevabi yazısı beklenmektedir. Bu yazının olumsuz gelmesi
durumunda hakkımızı mahkeme yoluyla aramak için gerekli hazırlıklarımızı
yapmaktayız. Bu arada yapılan itirazların çokluğu nedeni ile yeni bir plan
hazırlığının yapılmakta olduğu ve askıya çıkarılacağı duyumu alınmıştır.
D-
Sahilimizdeki iskele ve platform için 2. kez alınmış olan imar iznimizin süresi
haziran …. tarihinde bitmiş olacaktır. Bu nedenle hakkımızın yanmaması için
haklı gerekçelerimizi içeren yeni bir süre uzatımı dilekçesi Milli Emlak
Müdürlüğü’ne verilecektir. Kiralama başvurumuzu yapmış olmamızın, bu dilekçeyi
gerekli kılmamasına rağmen, hak kaybına uğramamak için yönetimimiz risk
almamayı uygun görmüştür.
2.
SİTE İÇİ UYGULAMALAR;
A- SAHİL UYGULAMALARI:
- Gazinodan
sahile inen merdivende oluşan çökme tehlikesi ve eskiden beri var olan
merdivene bitişik dolgu kaldırılmış kaya faleze rastlanmaması nedeniyle doğal
taş malzeme ile kademeli istinat duvarı yapılarak merdiven ve gazino platformu
emniyete alınmıştır. Böylece bu bölgede geniş bir kumsal alan elde edilmiştir.
-
Sahilimizin otel tarafındaki kumsaldan başlayarak diskotek burnuna kadar olan
280 m lık bölümünde kıyıdan 20 m açığa kadar olan kısmında, kepçe ile deniz
dibi temizliği yapılmıştır. Bu bölgedeki yerel kayalara dokunulmamış yüzeysel
taş ve kayalar büyük oranda temizlenmiştir.
Gazino ile
diskotek burnu arasında kalan ve dolgu setin önüne gelen kısmın sahile yakın
bölgesince birçok kez temizleme yapılmasına rağmen istenilen başarı
sağlanamamıştır. Her lodosta dolgu içindeki toprak deniz tarafından oyulmuş ve
geride kayaları bırakmıştır. Hatta katır tırnakları içine doğru 3 m girilmesine
rağmen deniz kıyıya doğru ilerlemiştir.
Sezona
yaklaşılması ve lodos olma ihtimalinin azalması ile denizin kendini
temizleyememesi tehlikesine karşılık bu bölgedeki çalışma önümüzdeki inşaat
sezonuna bırakılmıştır. İskelelerin yapılması ile parelel olarak bu bölgede
kumsal yapılması için deniz içine kum tutucu konulmasını ve mevcut dolgunun
tamamen kaldırılmasını düşünmekteyiz.
- Bu sezon
için dolgu setin üstünün ahşap kaplanması çalışmaları hazırlanmıştır. Set
üstüne 4x100 m ahşap kaplama yapılacaktır. Aynı ahşap kaplamalar önümüzdeki
sezon dolgunun kaldırılmasından sonra iskelelerin ahşap kaplamalarında
kullanılacak şekilde dizayn edilmiştir.
- Sahilde
ve set üstünde duş ve soyunma kabini yerleri hazırlanmış ve ilave soyunma
kabinleri yaptırılmıştı
- Gazino ve
merdivenlerdeki alçak ve tehlikeli korkuluklar değiştirilmiş standart
yüksekliğe getirilmiştir.
- Gazino
binasının dış cephe sıva ve boyaları yapılmıştır
- Gazino
mutfağına yeni pide fırını yapılmıştır.
- Sahildeki
kendi arazimiz olan 2. sete şimdilik 4 er şemsiyelik 2 adet kayrak kaplama
güneşlenme terası yapılacaktır. Kullanım durumuna göre 4 adete çıkarılacaktır.
- Sahildeki
2 adet plastik sal eski yerlerıne konuşlandırılacak. Bunlara ilave olarak 2x10
m lik yeni bir yüzer iskele set üstünde oturanlara hizmet verecek şekilde
yapılacak iniş merdiveninin karşısına monte edilerek direk denize erişim
sağlanacaktır.
B- SİTE
UYGULAMALARI;
- Site
girişine plaka okuyucu kamera ile 1. 2. 3. 4. cadde çıkışlarına gazino park
alanına kamera konularak site içi güvenliğini arttırıcı tedbir alınmıştır.
Kameralar site girişindeki ekranda 7/24 takip edilmektedir. Nitekim 1. caddedeki
bir üyemizin bahçesinden çalınan deniz motorunun hırsızları kameralarımız
tarafından tespit edilmiş ve jandarma tarafından yakalanmışlardır.
- Site
girişine Cevre ve şehircilik Müdürlüğünce istenilen geri dönüşüm istasyonu
yapılmıştır.
- Site
yollarının betonla tamiratları ve hız kesiciler yapılmıştır.
Tüm bunlara
ek olarak genel düzenleme çalışmalarımız devam etmektedir. Yine bilginiz olması
açısından Haziran ayıiçersinde yapılması gereken Genel Kurulumuz da, pandemi
nedeniyle ortaya çıkan zorunluluk nedeniyle kanunenertelenmiş olup , yeni Genel
Kurul tarihi ve diğer gelişmelerden sizleri tekrar haberdar edeceğiz, mutlu ve
sağlıklıgünlerde en kısa zamanda biraraya gelebilmek üzere saygılar sunarız.
Site güvenliğinin sağlanması amacıyla halen mevcut olan 3 adet kameraya 6 adet daha ilave monte edilerek yan site girişlerindeki cadde başlarına ve denize iniş yoluna yerleştirilmiştir.
02.11.2019 Tarihinde olağanüstü genel kurulda yapılan seçim sonucunda yönetim kurulu üyeliğine seçilen, yönetim kurulunca da yapılan görev dağılımında yönetim kurulu başkanlığı görevi uygun görülen Harun TAŞBAŞ'ın Yönetim kurulu üyeliğinden ve Yönetim Kurulu Başkanlığından 16.11.2019 tarihinde istifa ettiğini e-postama gelen iletiyle öğrenmiş bulunuyorum.
Bağla Sitesi Yönetimince geçtiğimiz aylarda Milli Savunma Bakanlığına yapılan yazışmaların sonucunda: Milli Savunma Bakanlığı'nın 12.11.2019 tarih ve 432967 sayılı yazısıyla Çevre ve Şehircilik Bakanlığına seferberlik ve savaş durumlarında kaldırılması kaydıyla, Site sahilinde projeli güneşlenme alanı ve iskele inşaasının sakınca yaratmayacağı görüşü bildirilmiştir.
S.S.Bodrum Bağla işletme Kooperatifi daha önceden ilan edilen 02.11.2019 tarihindeki olağanüstü toplantısında yeterli çoğunluğu sağladığından gündemde belirtilen konular görüşülerek karara bağlanmış ve yeniden yönetim kurulu seçilmiştir. Seçimde tek liste adaylar olduğundan listede belirtilen üyelerimiz yapılan oylama sonucunda oy birliğiyle yönetim kuruluna seçilmişlerdir.
Gündemde görüşülen diğer konuların ayrıntıları Yönetimce ayrıca duyurulacaktır.
Yeni Yönetim Kuruluna seçilen üyelerimiz aşağıdadır.
Yeni Yönetime başarılar dilerim.
Yönetim Kurulu üyeleriDenetim Kurulu üyeleri
Harun TAŞBAŞ Naim ORUÇ
Cem Kaya Taci YÜCEDERE
Ferhan Benli Fahrettin İYİBİLGİN
Genel Kuruldan görünümleri BURADAKİsayfada görebilirsiniz.
Genel Kurulda gösterilen SUNUMu BURADAKİ sayfada görebilirsiniz.
BAĞLA SİTESİ YÖNETİMİ ÜYELERİ GENEL KURULA ÇAĞRIYOR.......
************************************************************************** BAĞLA DOLMUŞLARI, SİTEMİZ YAKININDAN BODRUM-SİTEMİZ ARASINDA SEFER YAPMAYA BAŞLADI......... Önceleri Bağla Sitesi yakınında bulunan Bankev Sitesi'nden Bodrum-Bağla arasında hizmet veren dolmuşlar Muğla Büyükşehir Belediyesiyle anlaşarak Muğla Büyükşehir özel toplu taşıma aracı olarak hizmet vermeye başlamıştır. Bu hizmetten Bağla Sitesi yakınında bulunan hazineye ait yerin durak olarak düzenlenerek sitemiz sakinleri de faydalanabilecektir. Bağla-Bodrum/Bodrum-Bağla arasında hizmet verecek olan taşıtlar Belediye taşıtlarında olduğu gibi, 65 yaş üzeri üyelerimiz Belediye tarafından verilen kartı veya kimlik bilgilerini gösteren belgeyle ücretsiz yararlanacaktır. Hareket Saatleri
Bağla Sitesi Yönetimince Sitenin ana giriş ve çıkışların kontrolü amacıyla güvenlik kameraları yerleştirerek, bundan böyle siteye giren veya ayrılan taşıt veya insanlar kayıt altına alınacağı gibi, danışma binasına ve işletme müdürü odasına konulan monitörler tarafından da izlenecektir. Ayrıca gece ve gündüz olmak üzere 24 saat güvenlik personelide girişteki danışma binasında görevlerine devam edeceklerdir.
Diğer taraftan site giriş bölümündeki park ve civarında da köpekler tarafından güvenliğe destek sağlanacağı sanılmaktadır.
31/12/2014
yılı haziran ayı sonu itibariyle Yönetim Kurulumuzca yapılan uygulamalar ve
sitemizle ilgili siz değerli üyelerimize özetle bilgiler aktarma gereğini
duymuş bulunuyorum.
Kasım 1983
tarihinde 3 kişinin bir araya gelmesiyle oluşturulan düşünce sonucu, 13/12/1983
tarihine kadar yapılan üye kayıt çalışmaları ile Mustafa Yılancı, Nadir Kırış ve Ali Kumrul’dan oluşan ilk Yönetim Kurulu
çalışmalarına başlamıştır.
S.S. Bodrum
Bağla Arsa ve Yapı Kooperatifi adı altında hazırlanan Sitemiz tüzüğü 16/Ocak/1984
tarih 925 sayılı ticaret sicil gazetesinde yayınlanarak resmen kurulmuştur.
Bugün itibariyle 30 yılı geride bırakmış
olan Sitemiz, 7 ayrı yönetim ve 23 adet genel kurul idrak etmiştir.
24 yıl iskân
ettiğimiz Sitemizde, Yönetim Kurulunda görevli arkadaşlarımız özverili
çalışarak, birçok yenilikler yapmak suretiyle bugüne gelmiş bulunuyoruz. Ancak, 30 yılı
aşkın yapılanmada gerek kullanılan malzeme kalitesi, gerek proje çalışmalarında
muhtelif çelişkiler olduğu ne yazıkki bugün karşımıza çıkmaktadır.
Değerli
üyemiz, yukarda izaha çalıştığım hususlara gelince, Sitemiz ilk üye portföyü
ile bugünkü üye portföyü yapılanmasında %40’ın üzerinde değişikliğe uğradığı
görülmektedir. Genel kurullara katılmamış ve birbirini tanımayan hale gelmişiz.
Bununla beraber yaz sezonu olan temmuz-ağustos aylarında evlerini kiraya
verenler (2014 yılında değişimli olarak
34 evin kiralandığı) dikkate alındığında tanınmayanların bir kargaşa
oluşturduğu bilinmelidir. Özellikle evlerini kiraya verenlerin, sitemiz
güvenliği açısından önümüzdeki sezon yönetime bilgi vermelerini önemle rica
ederiz.
Yukarda ifade
etmeye çalıştığım hususları, özellikle sitemize katılan yeni üyelerin
bilgilendirilmesi maksadıyla belirtmiş bulunuyorum.
28/6/2014
tarihinde yapılan genel kurulumuzda birçok üyemiz evlerinden çağırılmak
suretiyle ekseriyet sağlanmış, divan kurulu ise güçlükle oluşturulmuştur. Geçmiş dönem genel kurulları ise yaklaşık
40-60 asil üye ve 50’ye yakın vekâletname ile gerçekleştirilmiştir.
Geçmişten gelen
ve geleceğe yönelik olarak nacizane düşüncem, sitemiz sorunlarının
değerlendirilmesinde, özellikle Muğla İlinin
Büyükşehir olması, turizm açısından Bodrum yarımadasının cazip hale
gelmesiyle birlikte Sitemizin konumu itibariyle ayrı bir önem kazanması bizleri
daha aktif olmaya ve yönetim kurullarının daha deneyimli ve gönüllü kişilerden
oluşmalarını gerekli kılmaktadır.
Çok değerli
malikler, görevde bulunduğum 2 yıl içerisinde genel kurullarda her nedense
görüşülemeyen ve acil çözüm bekleyen Sitemiz sorunlarını şöyle sıralayabiliriz:
1-Site imar yapılandırma konusunun ele
alınarak düzeltilmesi!...
2- a)Site alt yapılanmasının en kısa
zamanda çözülmesi, (Haziran genel kurulunda da ifade ettiğimiz üzere 9 adet
kanal arızası meydana gelmiştir. Bunlar ağaç köklerinin kanal hatlarını
tıkamasından ve patlatmasından meydana gelmiştir.)
b)Ev telefonu bağlantılarının çözümlenmesi,
c)Site internet konusunun çözülmesi,
d)Site güneş
enerjisi sorununun çözülmesi.
3-Yönetim sorunları:
Site
işlerinin yoğunluğu ve ileri aylarda/yıllarda daha yoğun olacağı düşünülerek
halen 3 kişilik yönetim kurulunun site tüzüğü de dikkate alınarak 5 kişiden
oluşturulması,
4-Üyeler, bugüne kadar gördüğüm kadarı
ile Sitedeki bütün işlerini (“Evi mi satılacak?”, “Kiraya mı verilecek?”,
“Bahçesi mi temizlenecek?”, “Evi mi temizlenecek?” ve akla gelmeyen birçok
konuyu) 8 adet sitemiz elemanları ile çözme cihetine gitmiştir. Yönetimin bilgisi
haricinde birçok iş takip ettirilmiş ve personel ilişkileri zarar görmüştür.
Yönetim geri planda düşünülmüştür. Ancak üye, ödeme yapacağı zaman veya
şikayette bulunacağı zaman yönetime başvurmuştur. Bu hususa dikkat edilmesi ile
yapılması gereken işlerde yönetime önceden bilgi verilmesini önemle rica
ederim.
5-Bahçe bakım işleri yine Yönetim
harici, yıllarca mevcut personelin üyelerle girdiği karşılıklı diyalog
içerisinde gelişmiştir. Mesai içi-dışı, gece gündüz temizlenerek sokağa
bırakılan bahçe atıkları, ertesi gün personel tarafından kaldırılmıştır.
Sitemizin yazın 2 veya 3 ay sezonluk kullanıldığı dikkate alınırsa sokak
temizliği önem kazanmaktadır. Bu nedenle sezon başlangıcı olan 1 mayıstan itibaren bahçe çöpleri haftada 2
gün alınacak ve sizlere o günler ayrıca bildirilecektir. Dolayısıyla
temmuz, ağustos aylarında gelen üyelerimizin, sokakları gelişi güzel bahçe
çöpleri ile kirletmesine müsaade edilmeyecektir.
6-Sitemiz, malumunuz olduğu üzere
çevrede yeşilliği itibariyle öne çıkan bir konumdadır. Başlangıçta yapılan
yanlış ağaçlandırma bugün karşımıza sorun olarak çıkmaktadır.
Orman İdaresi
ve Elektrik İdaresi tarafından, yüksek gerilim hattının zarar görmemesi için 1. ve 2. caddelerde 79 adet çam ağacının
kaldırılması zorunlu görülmüştür. Ancak bugüne kadar budamak suretiyle
sorun giderilmeye çalışılmıştır.
Yukarda da
ifade ettiğimiz üzere yanlış ağaçlandırma alt yapıya önemli zararlar vermiştir
ve vermektedir. Birçok üyemiz bahçelerindeki muhtelif çam, karabiber, zeytin ve
incir gibi ağaçların kaldırılması konusunda Yönetime dilekçe verirken, bir
kısım üyemiz de kendi insiyatiflerinde “Görüşüm engelleniyor.” diyerek
Yönetimin bilgisi dışında kesim yaptığı tesbit edilmiştir. Üyelerimizin kesilecek,
budanacak, yer değiştirecek ağaçlarını Yönetime bildirmesini, ayrıca Sitemizin
ağaçlandırılması-yeşillendirilmesi konusunda bölgeye uygun ağaçlar dikildiğini
ve dikileceğinin de bilinmesini önemle rica ederiz.
7- Suriye’deki karışıklık nedeniyle
ülkemize gelen Suriyelilerin yurtdışına kaçak olarak çıkmalarında Bodrum önemli
bir yer olarak seçilmiş, Sitemiz sahilinde de 3 adet vukuat yaşanmıştır. Konu
Jandarmaya bildirilerek kaçaklar yakalattırılmıştır. Dolayısıyla Yönetim olarak
Sitemiz, görüntülü, başta giriş-çıkış olmak üzere, kamera sistemi ile korumaya
alınmıştır.
8-Değerli üyemiz, Sitemizin hukuka
intikal eden:
-Sahil
kiralama bedelinin tesbiti,
-Türk
Telekom’a kiralanan yerlerin kira tesbitleri ve tahliyesi,
-Arıtma ile
olan toplam 3 adet devam eden mahkememiz olup avukat takibindedir.
9-Dünyadaki kuraklık gün geçtikçe
hissedilmektedir. Atmosfer değişikliği nedeniyle mevsimler birbirine
karışmıştır. Bugüne kadar yer altı (kuyu) suyu ile sitemiz ihtiyacı giderildiği
bilinmektedir. Bu husus her an bitebilir. Hükümetin yeraltı suları ile ilgili çalışması
da olup, Sitemizde şu an 2 adet kuyumuz faal bulunmaktadır. Belediye suyu
kullanımı zorunlu hale gelebilir. Bu hususta olabilecek değişikliğe hazır
bulunmak gerekir. 2-7 Ocak 2015
tarihleri arasında ülke genelindeki hava şartları nedeniyle Sitemizde 37 adet
güneş enerjisi sistemi ve 14 adet su sayacı donarak arızalanmıştır.
10-Daha önceki duyurularımızda
belirttiğimiz üzere, ana depodan evlere verilen suda, evlerdeki sayaçların ev
içinde ve dışında olduğu ve önemli miktarda arızalı olduğu tarafımızdan tesbit
edilerek vanaları kapatılmıştır. 1/1/2015
tarihinden itibaren genel kurul kararı gereği metreküp su 1.- TL olmuştur. Üyelerle
yapılan görüşme sonucu 18 adet arızalı su sayacı Yönetimimiz tarafından
yenileri ile değiştirilmiştir.
11-Sitemiz sahil parsellerinde bilginiz
olduğu üzere 2 adet (9046 m2 ve 6288 m2) turizm arsası bulunmaktadır. Söz
konusu her iki arazi ile ilgili talep bulunmakta olup, bu arazilerin geleceği
konusunda da bir karar verilmesi içingenel kurulda görüşülmesi gerekmektedir.
12-Daha önce ihaleye çıkarılan sahil
restoran, kafe, merkez kafe tekliflerinin alınması sonucu 28/11/2014 tarihli
Yönetim Kurulunca yapılan değerlendirmede söz konusu yerler Emel-Ahmet
Gerdjikow’a ihale edilmiştir.
-Site market
ihalesi de mevcut işletmeci Mustafa Altınok ile yenilenmiş olup her iki
işletmeci ile ayrı ayrı sözleşmeler imzalanmıştır.
13-2014 yılı mart ayından itibaren özel
elektrik dağıtım şirketi Aydem A.Ş. ile sitemiz sokak aydınlatması konusunda mutabakat
sağlanmış, Sitemiz içerisinde bulunan 79 adet beton ve dekoratif sokak
aydınlatma direği 24/11/2014 tarihinde
bakım ve onarımı Aydem A.Ş.’ye ait olmak üzere Bodrum Belediyesi’ne
devredilerek protokol imzalanmıştır.
Değerli
üyemiz, yukarda izaha çalıştığımız Sitemiz sorunlarına ilavelerimiz de söz
konusu olabilir. Bu nedenle genel kurulumuzun çoğunlukla yapılabilmesi için
tarih değişikliği dahi söz konusu olup tarafınıza bildirilecektir.
Sorunlarımızın çözülebilmesi açısından genel kurullarımıza her üyemizin
katılımlarını önemle rica ederiz.
Daha önce
Sitemiz aidatlarının, Bodrum İş Bankası ve Bodrum Yapı Kredi Bankası
hesaplarının yakinen takibi açısından ve muhasebecimizin de Turgutreis’te
olması nedeniyle banka şubelerinin Turgutreis’e aktarıldığını muhtelif defalar
siz üyelerimize bildirilmesine rağmen hala Bodrum şubelerine aidatların
gönderildiği görülmektedir. Şubat 2015
sonu itibariyle söz konusu banka şubelerindeki hesaplarımız kapatılacaktır. Lütfen
aidatlarınızın aşağıda belirtilen Turgutreis Banka ve Ptt Bank şubelerine
gönderilmesini önemle rica ederiz.
Saygılarımızla.
Turan
ÇAKIROĞLU
Yönetim
Kurulu Üyesi ve İşletme Müdürü
Sitemiz Banka
Hesap Numaraları:
-İş Bankası
Turgutreis Şubesi 3615/1111111 no’lu hesap,
Ülkemiz genelinde olduğu gibi Bodrum'da havaların aşırı soğuması, kar yağışı yaklaşık 12 yıldan beri görülmüyordu. Bodrum'um yüksek yerleri, Bodrum-Muğla yolu kar yağışı nedeniyle diğer yörelerden farksız bir görünüm oluşturdu.
Bu soğuktan nasibini alan Bağla Sitesi de Geceleyin hava sıcaklığının sıfırın altına düşmesiyle şiddetli don olayı oluşmuş ve bahar havası şeklinde devam ederken halen yapraklı olan ağaçlar, bahçe çiçekleri dondan etkilenmiştir. Diğer taraftan sitede çatılarda bulunan güneş enerjilerinin çoğunluğunda (özellikle 2,3 ve 4.Caddelerde)patlamalar meydana gelmiş, su akıntılarının önlenmesi için ana vanalarından konutların suyu kapatılmıştır.
Resimleri görmek için aşağıdaki bağlantıya giriş yapınız....
Bağla Sitesinde duvara resim yapma etkinliği başladı. FIRÇANI AL GEL sloganıyla başlayan etkinlik, Ressam Nazan İNAN gözetiminde sahil tarafında bulunan duvarlara site üyelerinin çocukları,torunlarının resim yapmalarıyla başladı. 02.08.2014
S.S.BODRUM
BAĞLA İŞLETME KOOPERATİFİ’nin 2013 hesap yılı olağan genel kurul toplantısı
yapılmak üzere 28/06/2014 tarihinde saat 10.00 da S.S.Bodrum Bağla İşletme
Kooperatifi Akyarlar Köyü Turgutreis/BODRUM adresinde, Bakanlık Temsilcisi
İbrahim OCAK gözetiminde toplanıldı.
Genel Kurul toplantısına
başlamadan önce yapılan incelemelerde;
a) Genel
kurul toplantısı ile ilgili davet
ilanlarının 24.05.2014 tarihli Bodrum Ekspres gazetesinde toplantı yer ve
gündemi gösterilerek yapıldığı, ortaklara gündemi içeren davet mektuplarının
11.06.2014 tarihinde 89 ortağa Turgutreis PTT şubesinden adi olarak
gönderildiği, 65 ortağa ise 11.06.2014 tarihinde imza karşılığı tebliğ
edildiği, Ana sözleşmenin 23.maddesine aykırı olarak 30 günlük toplantı görüş
ve ilanına uyulmadığı (elden ibra) 225 ortağa taahhütlü posta yapılmadığı görülmüştür.
b)
Yönetim Kurulunca 1163 Sayılı Kooperatifler Kanunu’nun 26. maddesindeki niteliklere ve Ortaklar kayıt defterindeki
kayıtlara uygunluğu beyan edilip onaylanarak hazırlanan ve ortakların incelemesine sunulan Ortaklar
Listesinde kayıtlı 289 (ikiyüzseksendokuz) ortaktan76 (yetmişaltı) ortağın asaleten, ve 17
(onyedi) ortağın vekaleten böylece toplantı için gerekli çoğunluğun mevcut olduğu
anlaşılmıştır.
Toplantıya katılan Bakanlık
Temsilcisince genel kurula hitaben bilgi verildi.
Toplantı yönetim kurulu başkanı
Adem ERİŞKİN tarafından saat 10.00 da açıldı.
üyeliğine Ender Taşören oy
birliğiyle seçildiler. Divan için başka önerge veren olmamıştır.Divan
Başkanlığına Gülay Atıcı ve 46 imzalı
gündemin son maddesi olarak yönetim kurulu seçimlerinin yapılmasını içeren
yazılı önerge okundu, divan başkanı önergeyi oyladı. 2 red oyuna karşılık 91
kabul oyuyla oy çokluğu ile kabul edildi. Ayşe Doruk ve 18 imzalı gündemin
yönetim ve denetim kurulu seçimlerinin gündeme alınmasını içeren yazılı önerge
divan başkanlığına sunuldu. Divan Başkanı verilen önergede kayıtlı ortak
sayısının 1/10 nun imzasının bulunmadığından bu önergenin oylanmasına gerek
kalmadığını belirterek, önergeyi oylatmadı. Başka önerge veren olmamıştır. Bu
arada Şefik Öğreten söz alarak gündemin 4.maddesi ile 6.maddesinin birlikte
görüşülmesini önerdi. Önerge oylandı, oy birliği ile kabul edildi. Yönetim
Kurulu Başkanı Adem Erişkin söz
alarak,27.06.2014 tarih 5866 yev.no.lu
Bodrum 1.Noterliğinden Yönetim Kurulu üyeliği ve Başkanlığından istifa ettiğini
beyan etti.
Atatürk ve şehitlerimiz adına
saygı duruşunda bulunuldu.
Madde 3- Divan Heyetine Genel Kurul
Tutanaklarının imza yetkisi verildi. (oybirliği ile)
Gündemin
4 ve 6. maddelerinin birlikte görüşülmesine karar verildiğinden gündemin
5.maddesine devam edildi.
Madde 5- 2013 Yılı Yönetim Kurulu
Faaliyet raporu Turan Çakıroğlu tarafından okundu. 31.12.2013 tarihli bilanço
ile gelir-gider tablosu Turan Çakıroğlu tarafından okundu. Demiray Erül söz
aldı. Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinin harcırahlarının çok yekün tuttuğunu
belirterek site içerisinde devamlı oturanların seçilmesi gerektiğini
istemiştir. Evlerini kiraya verenlerin bu konuya dikkat etmelerini, iki kişi
tutup 15 kişi kalınarak plaj tesislerinde izdihama neden olunduğunu söyledi.
Sitenin temizliğine dikkat edilmediğinden bahsetti.
Ender Taşören söz aldı, İşletme
Müdürünün dışarıdan istihdam edilmesinin işlerin takibi açısından daha yararlı
olacağını, yönetim kurulunun 3 kişiden 5 kişiye çıkarılarak alınan kararla da
oy çokluğu dengesinin sağlanması gerektiğini belirtti.
Sinan Pakyürek söz alarak kaçak
su kullananların bulunduğundan bahsetti.
Bedia Berkit söz aldı,
Aidatlarını ödemeyenlerin icra takibinin yapılması, cezai bir konu geldiğinde
bu konunun sadece yönetimi değil denetimi de ilgilendirdiğini belirtti.
Erol Zambak söz aldı; Eski
yönetim kurulu kararlarının unutulduğunu, okunmadığını, uyulmadığını belirtti.
Kıdem tazminatı fonuna eskiden para ayrıldığını , şimdi ise bu konu ile ilgili
hesap açılmadığını bunun ileride sıkıntı doğuracağını belirtti. Sahil kullanma
izninin son senesinde olduğunu, bu konuda çalışma yapılmaz ise,seneye plajda
sıkıntı olacağını, işletme müdürünün site sorunlarını bilme açısından site
sakinlerinden seçilmesini belirtti.
Nedret Uluğbay 1.Caddeye zeytin
ağacı dikilmesini talep etti.
Şefik Öğretensöz aldı;Yönetimin 3 kişi olarak kalmasının yeterli olduğunun sekretere gerek
olmadığı, İşletme müdürünün yeterli vakti olduğunu belirtti. Plaj konusunda
Kooperatif tarafından gerekli belgelerin hazırlanıp verildiğini bürokratik
işlemlerin uzun sürdüğünü beklendiği belirtildi. Site değil mahalleyiz.
Devletin 12 metrelik yoluna danışma yapılırsa gelip elektriği keserler. Bu
nedenle danışma yıkıldı. Elektrikler Aydem tarafından açıldı. Sahil
herkesindir, mani olamayız. Yan siteden 2 aile aidat ödeyerek plajdaki
şezlonglardan yararlanma ve duşumuzu kullanmaktadır.
Sevgi Erdenen söz alarak; Başı
boş köpeklerden şikayetçi oldu. Bir iki kişinin köpek tarafından ısırıldığından
bahsetti . Başka da söz alan olmadı.
Birleştirilen
4 ve 6. maddelerin görüşülmesine geçildi..
4-6 Genel
Kurul’un kat mülkiyeti yasası gereği kat malikleri toplantısı olarak kabul
edilmesine geçildi. Bakanlık temsilcisiGenel Kurulun 634 Sayılı Kanuna göre,Kat Maliklerikurulu olarak kabul
edilemiyeceğini , Genel Kurulun 1163 Sayılı Kooperatifler Kanunu ve ana
sözleşme hükümleri kapsamında yapıldığını belirterek Genel Kurulu
bilgilendirdi. Genel kurulun Kat Mülkiyeti Yasası gereği kat malikleri
toplantısı olarak kabul edilmesi divan başkanı tarafından oylandı. Oy birliği
ile kabul edildi. Bakanlık temsilcisi muhalefet şehrini düştü. Kat mülkiyeti
yasası ve site yönetim yönergesi kapsamında Kooperatif genel kurulunda kabul
edilen ve Ticaret Sicil gazetesinde yayınlanan hususların görüşülmesine
geçildi.Bakanlık temsilcisi söz aldı;
Genel kurulda kabul edilen Site Yönetim Yönergesinde bazı maddelerin kanun ve
ana sözleşme hükümlerine aykırılık teşkil ettiğini belirterek genel kurula
bilgi vererek uyardı. Yapılan açık oylama sonucu daha önce Ticaret Sicil
Gazetesinde yayınlanan Site Yönetim Yönergesi oy birliği ile kabul edildi.
Bakanlık temsilcisi şerhini düştü.Başka da söz alan olmadı.
Madde 7-2013 Yılı denetim kurulu
faaliyet raporu okunması, okunan faaliyet raporları ile 2013 yılı bilançosu
kabul edildi.
Madde8-Yönetim Kurulu oy birliği ile ibra edildi.
Madde9- Denetim Kurulu oy birliği ile ibra edildi.
Madde 10-Yönetim ve Denetim Kurullarına
ayrı ayrı aidat kadar aylık ücret ödenmesine, yollukların uygulanmasına aynen
devam edilmesine oy birliği ile karar verildi.
Madde 11- Müdür ücretine en çok bütçede
belirtilen %7 ve personel ücretlerine en çok asgari ücrete gelen oran kadar
brüt zam yapılmasına oybirliği ile yönetim kuruluna yetki verildi.
Madde 12-Kuyu suyu bedelinin 01.01.2015
tarihinden geçerli olmak üzere, 1 TL./ Metreküp olmasına oy birliği ile karar
verildi.
Madde 13- 2014-2015 yılı işletme ve
yatırım bütçesi okundu. Görüşmeler sonucu ortak aidatlarının yapılacak genel
kurula kadar aylı 125,00 TL. olarak devam etmesine karar verildi. Okunan
tahmini bütçe oylandı. Fasıllar arası aktarma yetkisi yönetim kuruluna
verilerek oy birliği ile kabul edildi. Bu arada toplantıya katılım olduğu
görüldü. Divan başkanı tarafından 77 asil, 18 vekaleten olmak üzere toplam 95
katılımın olduğu açıklandı.
Madde 14- Yönetim Kurulu seçimine
geçildi. Seçimlerin açık oylama ile yapılmasına süresinin 1 yıl olmasına oy
birliği ile karar verildi.
Adaylar
arasında tek tek yapılan açık oylama sonucu:
Yönetim Kurulu Asil Üyeler.Yönetim Kurulu Yedek Üyeler
1-Turan
ÇAKIROĞLU56 oy(14818024806)1 Ayşe
DORUK32
2-Duran
ÇARDAK 27
2-Bedia
BERKİT53 oy (10198282652)
3-Yüksel
Tekin ÇİFTÇİ 51 oy (13885056512)3-Ersan
SOLMAZ 26
Aldıkları
oylara göre seçilen yönetim kurulu asil ve yedek üyeleri1 yıl(biryıl) süre ile görev yapmak üzere seçilmişlerdir. (oy çokluğu)
Seçimlere
itiraz edilmemiştir.
Madde 15-
Dilek temennilerde Turan Çakıroğlu söz aldı . Kooperatif ile ilgili sorunları
dile getirerek açıklamalarda bulundu. Başka söz alan olmadı. Gündemde
görüşülecek madde kalmadığından yapılan Genel Kurula, vekaletnamelere, toplantı
çağrısına, hazirun cetvelinde atılan imzala itiraz eden olmadığından toplantı
divan başkanı tarafından kapatıldı.
BAĞLA SİTESİ DANIŞMA BİNASI KALDIRILDI... Cadde Elektriklerin kesilmesi nedeni için suçlu bulundu. Bu bina kaldırıldı ve cadde lambalarının elektrikleri verildi!!! Bir gün sonra yine cadde elektrikleri kesildi. Bina gereksiz yere yıkılmış oldu....
Bağla Sitesi üyelerini sahile iniş ve sahilden dönüş hizmetlerini Haziran ayından beri yapan servis minübüsü seferlerine devam etmektedir.
Bu gün 02 Kasım 2013 site sakinlerinin çoğunluğu kalıcı ikametgahlarına döndüler. Sahil gazino 15 gün önce kapandı.Haliyle hizmet verilememektedir. Sahilde ortalama 4 veya 5 kişi denizden faydalananlar bulunmaktadır.Bunlardan bir kısmı arabalarıyla sahile inip çıkmaktadırlar. Sözü edilen servis ise 2 ve3 kişi için yazın olduğu sıklıkla olmasa dahi hizmetine devam etmektedir. İlk kez bu yıl uzun süredir hizmet vermek için ve iki veya üç kişi için hizmete devam etmesine talimat veren idareyi tebrik etmek gerekir. Hizmet şahsa münhasır olarak düşünen olsa bile hizmet hizmettir. Servis münibüsü umarım kış aylarında da ihtiyaca binaen belki faydalananlar olur düşüncesiyle hizmete devam eder!!!
Bağla Sitesinde 1993 yılından beri elektrikçi olarak çalışan Özkay BİLGEN yaklaşık 3 yıl önce emekliye ayrılmış ve tekrar sitede göreve başlamıştı. Yönetim Kurulunun aldığı karar gereğince görevine son verilen ve ihbar tazminatı ödenen site elektriçisi halen oturduğu lojmanı boşaltarak siteden ayrılmıştır. 29.10.2013
S.S.BAĞLA
İŞLETME KOOPERATİFİ 2012 yılı olağan
genel kurul TOPLANTI TUTANAĞI
S.S.BAĞLA
İŞLETMEKOOPERATİF”nın 2012 yılı Olağan
Genel Kurul Toplantısı yerine kaim olmak üzere, Genel Kurul17.08.2013 tarihinde saat 10.00 da Kooperatif
Merkezi Akyarlar Koyü – 48980- Turgutreis-BODRUM Adresinde Gümrük ve Ticaret
Bakanlığı temsilcileri Sayın Suat Karagöz ve Sayın Ali Karagöz nın gözetiminde
toplanmıştır.
Kooperatifimizin
olağan Genel Kurul toplantısının
21.06.2013 cuma günü saat 15.00 de Bodrum Bağla İşletme Kooperatifi
merkezindeki toplantı salonunda yapılacağı, aynı çağrı içinde gerekli
çoğunluğun sağlanamaması durumunda ikinci toplantı 29.06.2013 Cumartesi günü saat 10.00
da ve aynı yerde belirtilen gündem uyarınca gerçekleştirileceği duyurulmuş, ilk
toplantı için gerekli çoğunluk sağlanamadığı gerekçesiyle Bakanlık
Temsilcilerince ikinci toplantı için ertelenmiştir. 29.6.2013 tarihinde yapılan
kooperatif olağan genel kurulu için, ikinci kez Bakanlık temsilcisi
istenilmediği gerekçesiyle, genel kurul yapılmamış sayılmıştır. Bu nedenle olağan genel kurul toplantısı
yerine geçmek üzere olağan genel kurul 17.8.2013 tarihinde, saat 10:00 da,çağrı gündemine göre yapılmaktadır.
Genel
Kurul Toplantısı başlamadan once yapılan incelemede:
a) Genel Kurul Toplantısı ile ilgili
duyurunun 16 Temmuz 2013 tarihinde
Bodrum Expres Gazetesinde toplantı yer ve gündemi belirtilerek yapıldığı,
ortaklara gündemi içeren çağrı mektubunun 18
Temmuz 2013 tarihinde 70 ortağa taahhütlü posta ile gönderildiği, 16-17
Temmuz 2013 tarihinde 222 ortağa da elden tebliğ edildiği görüldü.
b)Yönetim
Kurulu tarafından 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu nun 26.maddesindeki
niteliklere ve ortaklar kayıt defterindeki kayıtlara uygun olarak hazırlanan ve
ortakların imzalarına sunulan ortaklar listesinde kayıtlı 292 ( ikiyüzdoksaniki)
ortaktan,135 ( yüzotuzbeş), ortağın asaleten 28 ( yirmisekiz) ortağın vekalaten
olmak üzere toplam 163 (yüzaltmışüç) ortağın ortaklar listesini imzaladığı ve
toplantıda hazır bulunduğu, toplantının açılması için gerekli çoğunluğun mevcut
olduğu görülmüştür.
Toplantıya
katılan Bakanlık Temsilcilerince Genel Kurula hitaben bilgi verildi.
Toplantı
saat 10;45 de Kooperatif Başkanı Şefik Öğreten tarafından açıldı
Haziruncetveline atılan imzalar yönetim
kurulunezaretinde atılmış, olup atılan
imzalara, vekeletnamelere ve tebliğada itiraz eden olmamıştır.
GÜNDEM
MADDELERİ
1) Açılış ve Yoklama; Yapıldı,
2) Divan Heyeti Seçimine geçildi. Divan Heyeti
Başkanlığına Ayhan Toraman, Divan Kâtipliğine Ufuk Bodur ve Divan oy toplayıcığına Ersan
Solmaz önerilerek oy birliği ile seçildiler.Atatürk ve şehitler adına bir
dakikalık Saygı Duruşu yapıldı.
3) Divan Heyetine Genel Kurul tutanaklarını
imzalanması için yetki verilmesi maddesi oylandı. Genel Kurulca oybirliği ile
yetki verildi.
4) Kooperatif Genel kuruluna sunulan Kat Mülkiyeti
uygulanması, gündem maddesine geçildi;
Ali Tutulmaz söz alarak; siteyönetim planının şu andabu maddenin görüşülmedengeçilmesini istedi.Mustafa Kemal Özcan söz
alarak yönetim kuruluna bu yetkinin verilemiyeceğini belirtti.
Genel
Kurulda kabul edilen “SS BODRUM BAĞLA İŞLETME KOOPERATİFİ GENEL KURUL
YÖNERGESİNİN” kat mülkiyeti ile ilgili maddesinin kabulüne ve “Sınırlı Sorumlu
Bağla Arsa ve Yapı Kooperatifi tarafından 26.03.1987 tarihinde onaylanarak 634
sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun hükümlerine göre kat mülkiyetine çevrilen Muğla
İli Bodrum ilçesi Turgutreis, Akyarlar Köyünde bulunan 14: 1-2 pafta 2435 ve
devamı parsellerde mevcut bağımsız bölümler için, Kanunun emredici hükümleri
saklı kalmak üzere hazırlanıp tapuya tescil ettirilen YÖNETİM PLANI’nın
düzenlemiş olduğu ve parsel kat maliklerinin hakları ve yükümlülüklerini
gözetmek, planın öngördüğü yöneticilik görev ve yetkilerini kullanmak üzere
seçilecek yönetim kuruluna yetki verilmesine” karar verilmesi önerisi;Oylamaya
geçilmeden önce asaleten ve vekaleten toplam 120 ortağın toplantıda hazır
bulunduğu tespit edildi.
Önerge
genel kurulca 19 red oya karşılık 74 kabul oyu ve (27 oy çekimser) ile oy
çokluğu ile kabul edildi.
5- Yönetim Kurulu Faaliyet raporu, Bilânço, Gelir ve Gider tablosu okundu.
6)
Denetim Kurulu raporu okundu. Okunan raporlar ve hesaplar üzerinde görüşme
açıldı.Yönetim kurulu Başkanı Şefik Öğreten yönetimin bu dönemdeki
çalışmalarında emek ve yardımlarını esirgemeyen; İmar çalışmalarında üyemiz eşi
Nasuh Atıcı’ya, Kuyu ruhsatlarının alınmasında üyemiz Mehmet Ülküm ve Emir
Toktaş’a ve hukuki konulardaki Yardımlarından dolayı Av. Ahmet Ekinci’ye
teşekkür etti..Harun Taşbaşsöz alarak
geçmiş yönetime teşekkür etti. Burayı yönetmek için çok bilgiye ihtiyaç olup,
yönetilmesinin zor bir yer olduğunu söyledi ve onun için sitede bu konuda bilgi
birikimi olan üyelerin katkıda bülünmesı gerektiğini iletti.Market ve restorandaki
fiyatların yüksek olduğunu ve gözden geçirilmesi gerektiğini iletti.
Okunan raporlar
ve hesaplar ayrı ayrı oybirliği ile kabul edildi.
7)
Yönetim kurulu oy birliği ile ibra edildi.
8) Denetim Kurulu oy birliği ile ibra edildi.
9) Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinin Huzur Hakkı, ücret ve
yolluklarının belirlenmesi, maddesine geçildi; Yönetim Kurulu HuzurHakları ile
Denetim Kurulu ücretlerinin ertelenen olağan Genel Kurul nedeniyle 1.7.2013
tarihi itibariyle uygulanmasına yönetim kurulu 3 asil üyesine ve denetim kurulu
2 asil üyesine ayrı ayrı belirlenen
aidat kadar olmasına ,yollukların
uygulamasına aynen devam edilmesine, oybirliği ile kabul edildi. Müdür ücretine
en çok bütçede belirtilen (%7) ve Personel ücretlerine en çok asgari ücrete
gelen oran kadar brüt zam yapılması hususunda Yönetime yetki oy birliği ile
verildi.
10) Kooperatif kuyu suyu bedellerinin belirlenmesine geçildi.Kooperatif
başkanı Şefik Öğreten söz alarak Kooperatife ait iki kuyuya ruhsat alınmıştır.
Ancak yeni çıkan yeraltı suları mevzuatına göre de yeraltından çıkarılacak su
konut başına göre sınırlamalar getirilmiştir. Bu nedenle suyun idareli
kullanımı ve ileride kamu’ya ödenecek su bedelleri için, ortalama 65 Krş/M3
olan su aidatının 1.1.2014 tarihinden itibaren 1,00 TL/M3’ye çıkarılmasını, su
saati bozuk olanların, su saati olmayanların su bedellerinin emsali olarak
tahakkuk ettirilmesini, Su saatlerinin değiştirilerek, ödenen bedel ve işçiliğin
belge karşılığı tahsili hususlarında yönetime yetki verilmesiistedi.31.12.2013 tarihine kadar eski
uygulamanın aynen devam etmesine, yazın her ay su sayaçlarının okunmasına ,
2014 yılında uygulanacak su bedelinin yapılacak genel kurulda belirlenmesine oy
birliği ile karar verildi.
11) Kooperatifin 2013 yılı
tahmini bütçesi okundu. Okunan bütçe üzerinde görüşme açıldı.Yapılan göüşmeler
sonunda,üye aidatlarının temmuz 2013ayındanbaşlamak üzere birdahaki
genel kurula kadar üye başına aylık 125 TL alınmasına oy birliği ile karar
verildi.Yönetim ve denetim kurulu üyelerine verilecek ücretler 9. maddesinde
belirtildiği şekliile oybirliğiile kabul edildi.Aidatlarını zamanında
yatırmayan üyeler için % 2 gecikme faizi alınmasına karar verildi.Bütçe
kapsamında kalmak üzere gerekli ise kullanılmakta olan traktör de dahil bu
raçların teklif almak suretiyle satılarak ve / veya takas ederek sıfır ve /
veya 2. el iki adet traktör alınmasına,site içi ulaşımın öncelikle yüklenici
eliyle yapılmasına , bu olmaz ise kiralık araçla yapılmasına, alım satım ve
takas yapmak üzere yönetim kuruluna oy birliği ile yetki verildi.Yönetim
kuruluna fasıllar arası aktarma yetkisi oy birliği ile verilerek tahmini bütçe
oy birliğiyle kabul edildi.
12)
Kooperatifin gerektiğinde kamuya ödemelerinde taksitlendirmeye yönetime yetki
verilmesi, gündem maddesine geçildi; Kooperatifte bütçeye konulan harcamalar için
genel olarak aidatlardan karşılandığı, Zamanı ve miktarı önceden belirlenemeyen
Ecrimisil, vergi ve benzeri gibi kamu ödemelerinde, kullanılmak üzere
gerektiğinde Kamuda taksitlendirme yaptırılması gerekebileceği ve bu hususlarda
Yönetim Kurulunun yetkili kılınması oybirliği ile kabul edildi.
13) Kooperatif Giderlerinin gelirlerle karşılanmaması nedeniyle aidat
avanslarıyla mahsup edilmesi, gündem maddesine geçildi; Bütçe kapsamında Kooperatife
ait kira geliri stopajlarının maliyeden geri alımı ve benzeri hususlar için
Kooperatif toplam giderlerinin gelirlerle karşılanamayan kısmının, aidat
avanslarına mahsup edilerek bir sonraki mali yıl içinde tasfiye edilmesi
gerektiği önergesi oybirliği ile kabul edildi.
14) Kooperatif üyesi dışında sosyal tesislerden yararlandırılanlar
hakkında görüşme açıldı.Kooperatif başkanı Şefik Öğreten söz alarak,
Üyelerimizin çevrede yaşayan dost ve akrabalarının bir kısmı sahil kesiminden
bedeli mukabili yararlanmak istemekte, Yönetime bedel ödeyerek kullanma
başvurusunda bulunmakta veya üyelerce bedelsiz yararlandırılmaktadır. Bu
şekilde olan kimselerin yararlandırıp, yararlandırılmaması ve
yararlandırılacaksa bedelinin belirlenmesi ve uygulama konusunda Yönetim
Kuruluna yetki verilmesi önceki Genel Kurulda kararlaştırılmış idi. Bu yetkiyle
bağlı olarak üyelerin ödedikleri aidat kadar hizmet bedeli alınarak 3 aile bu
şekilde sosyal tesislerden yaralandırıldığını belirtti.
Bundan
sonraki uygulamada kooperatif üyesi dışında sosyal tesislerden yararlanacaklar
için kişi başı yönetim kurulunun belirleyeceği sezlong ve güneşlik bedellerinin
alınmasına , bu işin takibi için yöetimi kurulu tarafından bir kişinin
görevlendirilmesine oy birliği ilekarar
verildi.
15 -16) Yönetim
Kurulu ve Denetim Kurulu Üyelerinin seçimi Maddesine geçildi;
Seçilecek yönetim ve denetim kurulu üyelerinin 2
yıl süreyle görev yapmalarına 110 kabul , 23 red (25 çekimser ) oy ile oy
çokluğu ile karar verildi.
Yönetim
Kurulu Asıl Üyelerinin,
1. Turan Çakıroğlu(160 kabul oyu) 14818024806
2. Ayşe Durak(160 kabul oyu) 42337628342
3.Adem Erişkin(148kabul oyu) 23638921790
Yönetim Kurulu Yedek Üyelerinin
1. HarunTaşbaş(120kabul oyu)
2. ErsanSolmaz(110 kabul oyu)
3. Hayatı Çelik (100 kabul oyu)
Oylarını alarak seçilmişlerdir.
Denetim Kurulu Üyelerinin seçimi Maddesine geçildi,
oylama sonucu;
Denetim Kurulu Asıl Üyelerinin;
1. Sefik Öğreten (140 kabul oyu) 13393001684
2. Ekrem Aydın (122 kabul oyu) 12907094136
Denetim
Kurulu Yedek Üyelerinin;
Ufuk Bodur
Özdemir Basmacı
Oylarını alarak seçilmişlerdir.
17) Dilek ve Temenniler maddesine geçildi. Söz alan olmadı.
Genel
Kurula itirazın olup olmadığı soruldu. İtirazın olmadığı görüldü.İş bu toplantı
tutanağı toplantı mahallinde dört nüsha olarak tanzim edilerek imza altına
alınmıştır.Toplantı Divan başkanı
tarafından toplantı saat:15.00 de kapatıldı. Akyarlar Köyü, Turgutreis_Bodrum
Divan
BaşkanıDivan Kâtip ÜyeDivan Oy toplayıcı Üye
S.S.Bodrum Bağla İşletme Kooperatifi'nin 29.06.2013 tarihinde yapılan olağan genel kurul toplantısı iptal edildiğinden, olağanüstü genel kurul toplantısı 17.08.2013 tarihinde yapılmıştır.
Divan başkanlığını Ayhan TORAMAN'ın yaptığı genel kurul toplantısında, çoğunluk sağlandığından toplantıda alınan kararlardan bazıları ve yapılan oylama sonucunda yönetim-denetim kurulu üyeliklerine seçilenler aşağıda belirtilmiştir.
*Temmuz 2013 tarihinden itibaren aidatlar 125,00 lira olarak ödenmesi,
*Su ücretlerinin önceden olduğu tahsil edilmesi,
*Yönetim Kurulu üyeliklerine; Ayşe DORUK,Turan ÇAKIROĞLU ve Adem ERİŞKİN
Denetim Kurulu üyeliklerine; Şefik ÖĞRETEN ve Ekrem AYDIN
seçilmişlerdir.
Kooperatif Yönetimi genel kurul toplantısında alınan kararlarla ilgili detaylı açıklamaları daha sonra üyelere bildirecektir.
Bağla Sitesinde geçmiş yıllarda olduğu gibi bu senede genellikle geceleri sitenin açık alanlarına ve üyelerin bahçelerine girerek zarar veren başıboş inekler sahiplerinin bulunması ve gereken yasal işlemin yapılması amacıyla İşletme Müdürünün talimatıyla yakalanarak sitenin tenis sahasında muhafaza altına alınmıştır. 28.05.2013
YIL BOYUNCA SEZONDA TENİS OYNANMAYAN SAHA İNEKLER İÇİN KULLANILDI.
*******************************************
BAĞLA SİTESİ PERSONELİNE
ÇEVRE SEMİNERİ DÜZENLENDİ..
Bağla Sitesi personeline, İzmir Çevre Müdürlüğü uzmanlarınca Çevre kirlililiğinin
önlenmesi, yeraltı su kaynaklarının verimli kullanılması, arıtma,atık çöpler konusunda
geniş bilgi verilmek üzere seminer düzenlendi. 26.,05.2013
Seminerden Görünümler.
******************************************
BAĞLA SİTESİ 2013 İNŞAAT
FAALİYETLERİ
(Resimlerin üzerine tıklayarak büyütülmüş şekliyle görebilirsiniz.)
İşletme Müdürü Danışma girişinde
yol düzenlemesi yapılırken gözetimde...
Bağla Sitesine girişin dışına ZAKKUM dikiliyor..
Bağla Sitesi girişteki tuvaletler yeniden yapılıyor...
BAĞLA SİTESİ SAHİL DÜZENLEMELERİ..
BAĞLA SİTESİ girişi yol onarımı..
BAĞLA SİTESİ Giriş OTOPARK YAPIMI
BAĞLA SİTESİ
2.TAVLA TURNUVASI YAPILDI
Bağla Sitesi üyeleri arasında ikinci kez ve lig usulü Tavla Turnuvası yapıldı. Turnuvanın koordinatörlüğünü Üyelerimizden Yücel Coşkun yapmıştır. Çekişmeli geçen tavla turnuvası yaklaşık bir hafta süreyle devam etmiş ve turnuvaya katılan tüm üyeler birbirleriyle yarışarak, dereceye giren üyelerin ödülleri Yücel Coşkun tarafından verilmiştir.
BAĞLA SİTESİ OYUN-GENEL KURUL SALONUNA YENİ LG TELEVİZYON ALINDI..
17.08.2011
Önceki Televizyon
Yeni alınan LG Televizyon
BAĞLA SİTESİNDE
TAVLA TURNUVASI DÜZENLENDİ..
Bağla Sitesinde üyeler arasında yapılan ve Yarış koordinatörlüğünü Turan Çakıroğlu ve Yücel Coşkun'un yaptığı tavla turnuvası 30.07.2011 tarihinde yapılmıştır. Turnuvaya 24 yarışmacı katılmış olup, Yarışma sonucunda;
1. Hüsamettin KAMEROĞLU,
2. Duran ÇARDAK,
3. Yılmaz ÖZLEM,
Yarışmada dereceye girerek ödülleri, Yönetim Kurulu Başkanı Şefik Öğreten ve İşletme Müdürü Erol Zambak tarafından verilmiştir.
23.07.2011 tarihinde yapılacağı yönetimce önceden duyurulan yüzme yarışlarına katılmak üzere başvuranlar arasında bu gün saat 16.00 da yüzme yarışı yapılmış ve yarışmalar yaş durumlarına göre 3 grup olarak, üyelerimiz,üyelerimizin çocuk ve torunları katılmışlardır.
Yarışma sonucunda;
10 Yaş ve altı yarışı;
Arda Taşbaş
Mert Taşbaş
Abdullah Can Bayraktar
11 Yaş ve Yukarı;
Berkay Değer
İsmail Cura
Burak Kırımlı
30 Yaş üzeri;
Hayati Çelik
Ömer Uğuluoğlu
Harun Taşbaş
Yarışları kazanmış olup, yarışmada 1.2.3. olan yarışcılara Biltekin Özdemir ve İşletme Müdürü Erol Zambak tarafından madalyaları verilmiştir.
Bağla Sitesinde 25.06.2011 tarihinde yapılan olağan Genel Kurul toplantısında toplantı için yeterli çoğunluk sağlandığından gündemdeki konular görüşülmüş, üyelerin ödemesi gereken aidatlar karara bağlanmış ve yönetim,denetim kurulu üyeleri seçimleri yapılmıştır.
Genel Kurulca alınan karar gereğince aidatların geçen yıllarda olduğu gibi 100 TL. olarak devam etmesi ve buna ek olarak ayrıca sahil için gelecek olan ecrimisil ödemelerini karşılamak üzere üyelerden aidatların peşin olarak istenmesi ve ödeme zamanın belirlenmesine Yönetim Kuruluna yetki verilmiştir.
Yönetim ve Denetim Kurulu üyeliklerinin belirlenmesi amacıyla alınan kararla seçimlerin gizli oyla ve açık tasnif usulüyle yapılması, yönetim kurulu üyeliklerinin 3 kişiden oluşmasına
çoğunlukla kararlaştırılmış ve Yönetim Kurulu üyelikleri için A.İhsan Saner, Nevin Çifçi ve Jale Yeni'den oluşan bir liste ile Erol Zambak, Şefik Öğreten ve Turan Çakıroğlu'dan oluşan ikinci liste seçime girmiş ve oyların tasnif sonucunda birinci liste de bulunan üyelerimiz 69 oy aldığı, 2.listede bulunan üyelerinde 86 oy aldığı sayım sonucunda anlaşılmıştır.
Denetim Kurulu Üyelikleri için de Mehmet Ülküm ve Yılmaz Metin'den oluşan bir liste ile Yavuz Özkal ve Savaş Yıldırım'dan oluşan ikinci liste ile seçime girilmiş, oyların tasnifi sonucunda birinci listede bulunan üyelerimiz 76, ikinci listede bulunan üyelerimizin ise 68 oy aldığı görülmüştür.
Bu duruma göre, Yeni yönetim ve Denetim Kurulu üyeleri aşağıdaki şekilde oluşmuştur.
YÖNETİM KURULU: DENETİM KURULU
Erol ZAMBAK Mehmet ÜLKÜM
Şefik ÖĞRETEN Yılmaz METİN
Turan ÇAKIROĞLU
Yeni seçilen Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerimizi tebrik eder, başarılar dilerim.
Genel Kurul Toplantısındaki resimleri aşağıdaki linkten görebilirsiniz.
SS Bodrum Bağla İşletme Kooperatifimizin 2011 yılı olağan Genel Kurulu 25.6.2011 tarihinde kooperatif toplantı salonunda yapılmıştır.
Toplantıya 95 asaleten, 73 vekâleten olmak üzere 168 üye katılmıştır.
Toplantı gündemine uygun şekilde yürütülmüş ve aşağıdaki kararlar alınmıştır:
Kooperatif Yönetim kurulu sayısı 5 kişiden, 3 kişiye indirilmiştir.
Kooperatif Yönetim Kurulu asil üyeliklerine Şefik Öğreten (Başkan), Turan Çakıroğlu (Başkan Vekili),Erol Zambak (üye) olarak yedek üyeliklere ise Ulviye Gökalp, Ayşe Doruk, Adem Erişkin seçilmişlerdir.
Erol Zambak Yönetim Kurulunca Kooperatif Müdürlüğüne atanmıştır.
Kooperatif Denetleme Kurulu Üyeliklerine Mehmet Ülküm ile Yılmaz Metin Genel Kurulca seçilmişlerdir. Denetim Kurulu yedek üyeliğine Tamer Esen ve Ekrem Aydın seçilmişlerdir.
Kooperatif Yönetim ve Denetim Kurulu üye huzur hakları önceki yıllarda da olduğu gibi 100 TL/ay olarak belirlenmiştir. Ayrıca ödenecek yolluğun 150 TL olarak Genel Kurulca kararlaştırılmıştır.
İskele – ecrimisil bedeli olan 205.000 TL’nin ödenebilmesi için 31.12.2011 tarihine kadar ortak başına 400 TL ecrimisil bedeli alınmasına oybirliğiyle karar verildi. Kooperatifin ağustos ve eylül aylarında ödemek zorunda kalacağı, kıyı şeridi kapsamında olan ve kooperatifçe kullanılan iskele ve beton şezlong alanlarının ecrimisil, kira ve mahkeme ücretlerini karşılamak üzere TEMMUZ ve AĞUSTOS 2011 AYLARINDA 200 TL/AY diğer aylarda 100,00TL olarak ödenmesi Genel Kurul kararına uygun olarak Yönetimce kararlaştırılmıştır.
Kooperatifin kıyı şeridi kapsamında olan iskele beton alanların YIKIMI VE kaldırılması mahkeme kararı kesinleştiğinden bu karara karşı alınabilecek önlemler olarak; kira ödemesi, ecrimisil ve Mahkemeye verme hususlarında Genel Kurulca Yönetim Kuruluna yetki verilmiştir.
Kooperatif tahmini bütçesinde yapılacak işlere ait ödeneklerin fasıllar arasında aktarılması hususunda Genel Kurulca Yönetim Kuruluna yetki verilmiştir.
Kooperatif üyelerinin yaz sezonunu sıkıntısız bir şekilde geçirilebilmesi için, market yanı ve sahil gazinoya birer adet Dilek kutusu konacaktır. Sayın üyelerimiz şikayet ve dileklerini ad – soyad yazmak suretiyle bu kutulara atarak Yönetime bildirmeleri halinde bahis konusu şikayet veya dilekleri mutlaka dikkate alınacak ve bilgi verilecektir.
Bilgilerinize saygılarımızla sunarız.
Şefik ÖĞRETEN Erol ZAMBAK
Yön. Kurulu Başk. İşletme Müdürü
Editör Notu:
Ecrimisil ödenmesi konusunda Genel Kurulda yapılan oylama ve açıklamalarda;
Gelecek aylardan mahsup edilmek şartıyla, aidatların 31.12.2011 tarihine kadar
peşin ödenmesi hususunda Yönetim Kuruluna yetki verilmesine rağmen, yukarıda
belirtilen ödemelerin ek ödeme şeklinde mi yapılacağı, yoksa bu ödemelerin gelecek
fayda vardır. Ayrıca, yukarıda belirtilen genel yazıda üyelerin ödemesi gerektiği 400TL.nin Temmuz ve Ağustos aylarında 200+200 şeklinde ödenmesi talebi 200+100er TL mi olacak, yoksa 200+200 şeklinde mi olacak açıkca belirtilmediğinden, bu duruma göre istenilen 400TL yerine 200TL ek ödeme yapılması gerektiği de düşünülebilir.
Bağla Sitesi'ne yeni alınan ilaçlama motoruyla sitenin caddeleri sivrisinek ve diğer haşerelerin Haziran ayının ilk haftasında çoğalmasıyla ilaçlanmaya başlanıldı. Sitede bulunan bahçelerde de haşaret olduğu tespit edilirse herhalde daha sonra ilaçlama yapılacak.!!
Bundan böyle site sakinleri caddelerde haşaretlerle karşılaşmadan rahatlıkla dolaşabilecekler...
Bağla Sitesi Yönetimi Üyelere
Genel Kurula Çağrı Duyurusu Gönderdi.
Bağla Sitesi Yönetimince 11.05.2011 Tarih ve 2011/09 sayılı üyelere gönderdiği duyuru yazısında; Olağan Genel Kurul toplantısının 25.06.2011 tarihinde Cumartesi günü saat 10.00 da yapılacağı, Çoğunluğun sağlanmaması durumunda ikinci toplantının 09.07.2011 tarihi Cumartesi günü aynı saatte yapılacağı belirtilmiştir.
Bağla Sitesi Sahil Gazinosunun sona eren kira sözleşmesi nedeniyle, ihale açılmış ve ihaleye katılanlar arasında Bitez Tadım Restorant İşletmecisi Ali Karabilcen'e kiralanması Site Yönetim Kurulunca uygun görülmüş olup, yeni işletici 2011 sezonu hazırlık çalışmalarına başlamıştır. Gazino işletmesini yeni devralan Ali Karabilcen aynı zamanda Site girişinde bulunan çay ocağını da çalıştıracaktır.
Yeni İşleticiye hoş geldiniz derken, çalışmalarında başarılar dilerim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.